يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۰۰۸
تاریخ انتشار : ۲۹ : ۲۰ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
تحلیل صادق ورمزیار و فرزاد آشوبی درباره موفقیت مربیان خارجی

مجتبی بیگلری : بیست و یک دوره از لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران گذشته و فوتبال نیمه جان ایرانی در آستانه ورود به بیست و دومین دوره این رقابت‌ها است. این موضوع در شرایطی رخ خواهد داد که فدراسیون فوتبال با سرپرست اداره می‌شود، تیم ملی در دودستگی کامل قرار دارد، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و هم گروهی با آمریکا و انگلیس از رگ گردن به ورزشی‌ها و سیاسیون ایرانی نزدیک است.

لیگ به ظاهر حرفه‌ای که VAR ندارد. برخی‌ تیم‌ها هنوز امکان ساخت که هیچ؛ حتی امکان اجاره ورزشگاه برای بازی ندارند؛ چرا که اصولا ورزشگاهی وجود ندارد. داوران ایرانی به دلیل عدم آموزش استفاده از VAR از میادین بین المللی خط خورده‌اند و تیم‌های حاضر در لیگ جدید از قهرمان گرفته تا انتهای جدولی‌ها یا در ترکیه‌اند یا اردوی‌ ترکیه‌شان کنسل شده است.

گزارش دیباچه | هندوانه در بسته‌ای به نام لیگ بیست و دوم!

همه این‌ها و نا گفته‌های از این قبیل فقط گوشه‌ای از انبوه مشکلات لیگی است که به پویایی آن چشم امید داریم.

با این حال اما در لیگ ما پول خرج می‌شود آن هم پول بی زبانی که اگر فقط چند ثانیه فرصت داشت زبان باز کرده و می‌گفت: به زیر ساخت‌ها و مدیریت‌تان توجه کنید من در کنارتان هستم.

بیست دومین دوره لیگ در حالی به خط آغاز خود نزدیک می‌شود که نام‌های بزرگی در قامت سرمربی و مربی و بازیکن به فوتبال ما وارد شده‌اند. از « قربان بردیف تراکتور » تا مورایس و ساپیتو در سپاهان و استقلال و دوجین ستاره در تمامی تیم‌ها نوید یک لیگ تماشایی را می‌دهد. درست مثل یک هندوانه در بسته‌ای که در گرمای ۵۰ درجه فولاد آرنای اهواز یا در هوای شرجی وطنی قائمشهر و یا حتی زیر آفتاب سوزان آزادی پیر انتظار خوردنش دارید.

برای آنالیز عملکرد مربیان و بازیکنان تازه وارد حداقل سه هفته باید صبر کنیم

«صادق ورمزیار» پیشکسوت فوتبال و باشگاه استقلال در گفت‌وگو با «دیباچه» در رابطه با آغاز لیگ جدید و ورود بازیکنان و مربیان صاحب‌نام و صاحب سبک خارجی، اظهار داشت: واقعیت این است که نمی‌توانیم از روی اسامی اظهار نظر کنیم. اما اسامی، اسامی بزرگ و خوب و نامداری است. بستگی دارد این افراد در زمین و کنار زمین چه عملکردی داشته باشند. تا بتوانیم با درصد اختلاف کمی عملکرد آن‌ها را آنالیز کنیم. با این‌ حال تأکید می‌کنم که بازیکنان و مربیان اسم و رسم‌داری هستند، اما باید ببینیم آیا در فوتبال ما جواب می‌دهند یا خیر؟ آیا با فوتبال ما سازگار می‌شوند، آیا آمادگی لازم را دارند یا خیر؟ احساس می‌کنم در ۳ هفته اول می‌توان عملکرد این‌ها را آنالیز کرد.

گزارش دیباچه | هندوانه در بسته‌ای به نام لیگ بیست و دوم!

وی در رابطه با برد پر گل مدعیان در دیدارهای دوستانه با مربیان خارجی خود نیز تصریح کرد: امیدوارم این‌ها در مسابقات رسمی پیاده شده و نوید لیگی پر گل سخت و هیجان‌انگیز را بدهد. اما باید توجه داشته باشیم این‌ها با چه تیمی و در چه مرحله‌ای از آماده‌سازی تیم مقابل بازی کرده‌اند. اما واقعیت این است که بنده نیز فکر می‌کنم لیگ جدید، لیگ قوی و به‌ اصطلاح «لیگ جاندار» باشد. امیدوارم تمام تیم‌ها عملکرد خوب داشته باشند. چرا که اگر سه تیم خوب باشند آن انگیزه لازم برای دیگر تیم‌ها به وجود نخواهد آمد.

مربیان خارجی باید برای کسب موفقیت ،مثل «استراماچونی» اسیر فضای فوتبال ما نشوند

فرزاد آشوبی پیشکسوت فوتبال و باشگاه پرسپولیس نیز در رابطه با آغاز بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال و ورود بازیکنان و مربیان صاحب‌ نام و صاحب سبک خارجی گفت: نمی‌شود قبل از شروع لیگ اظهار نظر کرد. چرا که هنوز همه‌ چیز مشخص نیست و نقل‌ و انتقالات نیز تمام نشده است. باید صبور باشیم و ببینیم که تیم‌ها علی‌ رغم تغییرات و تقویتی که صورت‌ گرفته به چه شکل، موفق به فرایند تیم‌سازی خواهند شد. تا بتوانیم در رابطه با این تغییرات و اشخاص و بازخورد این‌ها بهتر و بیشتر صحبت کنیم.

وی در رابطه با بردهای پرگل مدعیان در بازی‌های پیش‌فصل خاطرنشان کرد: امیدوارم این‌گونه نیز ادامه داشته باشد و نتایجی که در بازی‌های دوستانه رقم خورده به بازی‌های لیگ و بازی‌های رسمی بسط پیدا کند. اما واقعیت این است که تصور این نتایج در بازی‌های رسمی بسیار سخت است. چرا که به اولویت اول تیم‌های ایرانی برمی‌گردیم و آن گل نخوردن و نباختن است. پس کار سخت می‌شود و امکان رقم خوردن نتایج بازی‌های دوستانه در بازی‌های لیگ بسیار کم است.

گزارش دیباچه | هندوانه در بسته‌ای به نام لیگ بیست و دوم!

آشوبی در رابطه با نظریه بازی محتاطانه مربیان ایرانی نسبت‌ به مربیان خارجی نیز تصریح کرد: بنده این‌ موضوع را قبول ندارم که فقط مربیان ایرانی دنبال گل نخوردن و نباختن باشند. این‌که مربیان خارجی همیشه به برد پر گل فکر می‌کنند نیز درست نیست. چون هر مربی تفکرات خاص خودش را دارد. امیدوارم مربیان خارجی لیگ جدید مثل آقای استراماچونی تحت تاثیر فوتبال ما قرار نگیرند. آقای استراماچونی فوتبال سبک خودش را ارائه می‌داد و فوتبال استقلال با ایشان بسیار جذاب و دوست‌داشتنی بود. او اسیر فضا و فرهنگ و نگرش حاکم بر فوتبال ایران نشد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳